3.02.2014

Ett rörigt skrivbord

Skrivbordet är kaos. Eller inte så kaos det brukar vara. Lite kaosigt är det bara.
På mitt skrivbord ligger bland annat



Mina älskade, älskade färger. Så fina och bra. Om jag skulle vara tvungen att överge allt förutom en sak i mitt rum skulle det förmodligen vara mina färger. De är ett och ett halvt år gamla så ett par av mina favoriter favoriterna  börjar ta slut. Typ den varma röda. Den använder jag mycket. Alla ansikten har rodnader, och den varma röda är perfekt att fixa så att ansiktena ser mer levande ut.


Penslarna har också sin plats på skrivbordet. De är också högt älskade. Speciellt de penslarna som lite har trekantiga skaft. De är fina. Eller den stora penseln jag fick av mamma som hon använt före mig. Tyckte det var kul att det gick i arv. Även blandpaletten (ellervaddenheter) är mammas gamla. Hennes namn står på en bit tejp på sidan. Undrar hur länge den har suttit där. När jag började måla letade mamma fram hennes gamla saker ur källaren. Jag fick även en bok om akvarell av henne. Fint.


En annan sak som låg på skrivbordet var ett tidningsurklipp föreställande Snusmumriken. Jag har också en muminkopp med Snusmumriken på.

Snusmumriken fick sedan hamna på väggen bredvid jävlaskit-tjejen och en tiger med hatt. Där sitter han bra.