2.28.2014

Magkort och Spice girls

Efter en vecka som sniglat sig fram hade jag enorma mängder fredags-feelin´ och vår känslor. Det hade inte vädret. Trots grått och regn i luften tog jag på mig magkort och låtsades att det var vår. Jag kände mig fin i alla fall.

Enligt familjen såg jag ut som sjätte medlemmen ur Spice Girls. När jag sa detta till Pontus och Oliver hade INGEN aning om vilka Spice Girls var. Hallå! Har ni levt under en sten!? De hade aldrig hört If you wanna be my lover heller. Kom igen, vem har inte det!?!?! De kolla på mig som om jag var dum i huvudet när jag började prata om sporty spice, baby spice, buffaloes och sjöng på so tell me what you want, what you really really want. Jag fick ännu en chock när de inte visste vilken låt en rosa helikopter är. Det var för fasiken min favorit låt en gång i tiden!Inte för att det var en rosa helikopter, för jag avskydde färgen rosa över allt annat, utan för att sångaren hette Hanna. För att vi hade samma namn vägde liksom upp att hon sjöng om en rosa helikopter.

Min favvo var för övrigt sporty spice.