2.24.2014

Om en dag som mot alla odds blev bra

Jag vaknade på när min väckarklocka ringde men låg kvar en halvtimme för länge. Varje måndag börjar vi kvart över nio så just idag var det ingen brådska. Hela kroppen liksom skrek att den ville ligga kvar bara några minuter till. Till slut bet jag i det sura äpplet och drog mig upp ur sängen. Jag tog på mig en röd kjol med vita hjärtan, ett par vita strumpbyxor och en grå collagetröja. Jag kände som Rachel Berry vilket fick min inställning att stiga lite. Dock saknade jag katt-tröjan enligt Malin för att få en komplett Rachel-look.


Väl nere i köket bredde jag en macka och hällde upp ett glas blåbärsdryck. Solen lyste in genom fönstret där jag satt och tittade lite slött på ett avsnitt av person of interest och åt frukosten. Bör tilläggas att den serien är underbar och helt fantastisk. Som vanligt kom jag på att klockan hade sprungit iväg och att det var dags att masa mig till skolan. Jag ska erkänna att jag inte direkt var peppad att gå dit efter en vecka i de Italienska bergen. När kom ut från bakdörren kände jag hur solen värmde mina kinder. Humöret steg en gnutta. Jag gick i vanlig ordning förbi gräsmattan och såg att små snödroppar letat sig upp ur marken. Mitt hjärta tog ett glädje skutt. Det hade även kommit upp små söta vintergäck som prydde gräsmattan. Mitt hjärta tog ett till glädje skutt igen. Med ett leende på läpparna började jag gå de annars så långa minuterna till skolan tillsammans med galet bra vårmelodier spelandes i mina hörlurar. Jag märkte även att jag omedvetet lämnat vantarna hemma, ändå jag frös inte ett dugg om händerna. Från att ha tvivlat på om ens jag orkade gå upp på morgonen till att nästan springa, dansa och skutta av lycka till skolan. Åh, äntligen. Våren. Våren är snart här. Som jag har längtat efter dig <3.




Sammanfattning: Bra morgon