11.09.2013

Tjugoett

Tjingeling! Hoppas det är bra och sånt.

Här är ett duktigt försenat inlägg om resan till Amsterdam. Men som mitt favorit uttryck säger (som jag tyvärr råkar leva efter lite för mycket), bättre sent än aldrig.
Oj, vad klyschigt det lät. Men vad gör det om hundra år?


Vi besökte en 175 år gammal djurpark som låg i mitten av Amsterdam. Denna apan (?) stirrade på mig, jag stirrade tillbaka och knäppte ett foto. Sjukt läskiga ögon. Tänk att möta de i en mörkgränd...


Det fanns mycket kanaler och broar. Här är lite av en av kanalerna med några guppande husbåtar.


På en annan bro hade några låst fast sin kärlek, som den där bron i Paris jag glömt namnet på.


En anna kanal. Med andra båtar som ligger och guppar.



Vi åt även pannkakor, med lite för mycket flor socker.


Ett 20-tals hus vi besökte hade visst knugen och Silvia också varit i. Coincidence!



 I ett av rummen i 20-tals huset såg det ut så här.


I ett annat rum var en guld-dementor. Jag tänkte typ "va?".


Det var cyklar ÖVERALLT. Och alla cyklade ÖVERALLT. Men utan cyklehjälm, vilket min mamma påpekande x antal gånger.