5.26.2014

Sommarlovskänslor och resor till Höör.

Det har varit dött här ett bra tag nu. Men det innebär ju inte att jag varit död. Kanske tvärtom egentligen. Fast om jag tänker efter har jag varit död i den meningen att jag inte orkat göra något vettigt, typ som att uppdatera bloggen. En kort resumé om vad jag har gjort kan nog ändå sitta på sin plats
  • Hela klassen bubblar av sommarlovskänslor. Det känns som vi är redo att sluta högstadiet. Det känns fint att vi känner så. Vi är absolut inte sura på varandra, det är inte det. Mer att vi har haft det väldigt bra tillsmmans de tre år vi gått ihop och nu är vi redo att börja gymnasiet. Jag kommer faktiskt sakna vår klass ganska mycket ändå. Vi har ju så mycket minnen tillsammans! Vi har varit i både London och Berlin tillsammans, nästan dött av nervositet tillsammans innan de nationellaproven, spelat otaliga matcher brännboll, gått på skåneleder, skrattat och gråtit, sett på film, sovit över på skolan. men kanske framförallt fått se vandra utvecklas som personer under högstadietiden. Älskade 9d.  
  • Kanske fått sommarjobb. Kanske.
  • Varit i Höör på UKM regionala. Det var en mycket bra och rolig helg. Jag träffade många intressanta och bra personer också.
  • Jag har även hunnit med ett till konfaläger där jag var med som ledare. Åter igen var jag i Höör. Känns som jag hängt där mycket på sistone. 
  • Sen jag skrev har jag börjat kolla på The Office ordentligt och sett klart allt. En konstig känsla infann sig när jag sett alla säsonger. Vad ska jag göra nu liksom.
  • I lördags var jag och några kompisar på Mejeriet i Lund för att se Den svenska björnstammen. Jag kom hem med en tygkasse, ett fint minne från en fin kväll, två sönderdansade fötter samt en lite hes röst.
  • Förmodligen har jag både hittat avslutningsklänning och balklänning (balen på vår skola är mer som en fest för niorna som slutar, men av någon anledning kallas festen "balen". Lite tramsigt men visst) 
  • Jag har målat lite grann. Mer om det i ett annat inlägg.
  • För tillfället lyssnar jag på timbaktus nya. Efter flickan och kråkan trodde jag det var kört men detta är bra. 
  • Ingen har någon ork kvar känns det som. Därför, så fort det blir varm och soligt, övertalar vi lärarna att få arbeta utomhus. Ibland får vi till och med spela brännboll. Himla härligt att avsluta dagarna med brännbollsmatch och sol-häng på fotbollsplanen. 
Hoppas detta var givande på något sätt. Jag återkommer snart. Ja, jag lovar denna gång att uppdatera lite bättre.