5.27.2014

Förr och nu

Goddag igen.
Som jag nämnde innan har jag hunnit måla lite nya grejer. En av dessa är tjejen till höger. Den växte fram på pappret en kväll när jag inte riktigt visste vad jag skulle hitta på. Därför gick jag inte ur min confort zone utan målade ännu en bitter, vit tjej. Tråkigt att se, men rätt kul att göra. Jag experimenterade även med salt. Det har jag gjort ett par gånger innan men aldrig riktigt vågat applicera på något så att säga "riktigt" utan bara på kladdar och tester.
Den andra till högerär kanske från i juni förra året. Kul att se utvecklingen tycker jag. För jag tycker faktiskt det är en del skillnad. Jag minns när jag hade gjort klart den så tyckte jag den var typ perfekt. Nu ser jag bara hur proportionerna och öronen är knasiga, vilket jag tar som att jag nu kan se mina misstag och förhoppningsvis har jag lärt mig något av dem. Håret tycker jag dock är urläckert. Vill hemskt gärna ha sådana flätor själv. Så fint! Problemet är att jag aldrig riktigt orkar göra liknande på morgonen för jag är för trött. De gånger jag tar mig tid att göra sådana flätor blir det ofta på kvällen och jag hinner liksom aldrig bära dem på riktigt.


























Nej, nu ska jag fortsätta låtsat att jag arbetar med min engelska redovisning. Min engelsklärare tyckte det var en fenomenal idé att lägga ett stort arbete om USA såhär tre veckor innan sommarlovet när den enda vill annars gör är att titta på film och prata betyg.