6.01.2015

1/3

I augusti 2014 började jag det första av tre gymnasieår. Dagen efter min första dag skrev jag in några uppmuntrande ord i min kalender. Den 1 juni 2015, som alltså är idag, skrev jag in "snart slutar du ettan! håll ut!" för jag visste att jag skulle längta till sommarlovet. Hur kul ett läsår än är så längtar jag alltid lika mycket till sommarlovet, vilket förmodligen de flesta kan känna igen sig i. Vilket fall som helst så blev jag idag väldigt glad av mina egna små hoppfyllda ord från mig själv. Idag upptäckte jag även en liten text jag sparat i datorn från den där första dagen på en ny skola, med en ny klass, i en ny stad där jag skulle läsa nya ämnen, få ny kunskap och ny erfarenhet.

Okej, första dagen av gymnasiet. Det var kul! Faktiskt väldigt kul.
Började med att jag vaknade alldeles för tidigt och låg i sängen i två och en halv timme innan jag kunde gå upp. Sen klädde jag mig i den randiga magtröjan från Zara som blivit missfärgad. Jag ville inte gå runt med en babyblå krage, så jag bytte till den senapsgula magtröjan från uo. Därefter åt jag frukost och började bli nervös. Jag var tidig och blev mer nervös ju närmare klockan tickade 09.03. Så nervös att jag inte kunde se ett avsnitt the office. Senare åkte jag buss med Calle och typ alla andra gamla nior från piläng. Angela frågade hur jag var så cool och lugn. Jag var oerhört nervös men gjorde allt för att ingen skulle se det. Snackade med ellen och hon var pepp och glad så jag blev pepp och glad. I lund träffade vi Amanda som hade saknat mig, då blev jag glad. Allihopa gick tillsammans till katte och satt nervöst och väntade på att vi skulle in i aulan. Fotografen var dum.

Jag har faktiskt klarat av ett år av gymnasiet. Bra jobbat Hanna! Om två år tar du studenten vilket inte är så långt bort som en kan tro. Visst visst det är massor av tid kvar men ändå! Förra veckan pratade jag med tvåorna på HiP. De varnade för läsåret jag hade framför mig. "om du tyckte att ettan var jobbig så vänta bara på tvåan. Den är tio gånger värre". Hmf, tack för de upplivande orden...