10.20.2014

Anteckningar från en dag i trötthetens tecken

Jag försöker lära mig spanska verb. Hur böjer jag dar och venir? Glostestet visar fel att jag stavat fel och jag försöker igen. Och igen. Efter en stund går jag över till att författa ett repotage om en vän i klassen. Meningarana låter fel och jag hittar inte de rätta orden för att beskriva personen. Det slutar med att jag er upp och sätter mig och försöker räkna ut procenten av gravida kvinnor i Sverige under 2008. Matten vill inte heller upptäcker jag efter jag räknat fel på trttiotvå procentenheter. Ingenting vill idag. En sådan dag, ni vet, då ingenting blir riktigt som en vill. Då menar jag ING-EN-TING. Allt bara går åt helvete. Jag vill helst av allt bara bädda ner mig under täcket och dyka upp om ett par dagar igen. Skita  i allt som heter plugg, bara för en dag. För att sedan kunna hämta nya krafter så jag kan fortsätta att läsa om Vasas alla söner och lära mig spanska refleksiva verb. 
Nä, det är väl bara att bita ihop och kämpa mig igenom det. Snart är det faktiskt lov vilket innebär en 80-talsfest och att sova ut ordentlig. Jag ska faktiskt inte klaga alldeles för mycket heller. Det är faktiskt kul att gå i skolan. Bara inte lärarna lägger allt samma vecka, samma dag. Just den dagen jag inte vill och bara vill sova.