8.24.2014

Det böljande blå samt börja gymnasiet



Där ligger hon nu, Havsgudinnan. Håret med fiskarna i och snäckskals örhänget. blev mer nöjd med fiskarna än själva ansiktet, men så kan det vara ibland. Fick även användning av min gelpenna som jag fick i födelsedagspresent (tack Victoria för tipset). 
Mamma var så snäll och scannade in bilden på sitt jobb med en större scanner så hela gudinnan fick plats, tack tack. 

Idag är det söndag och jag har gått mina första fyra dagar i gymnasiet. Än så länge stormtrivs jag. Tror det kan bli tre mycket roliga och intressanta år. Det är himla kul att träffa andra som inte är från byn jag bor i utan utomstående, nya personer. Mitt schema består mest av mina favorit ämnen, historia och samhällskunskap, så nu är jag inte alls lika skoltrött längre. Tror jag blev mer motiverad när jag fick i viss mån välja själv vad jag skulle läsa och inte lika inrutad och förutbestämd som det var i högstadiet. Går som jag kanske nämnt innan en historia spetsutbildning. Det innebär att det är som samhällsprogrammet men vi läser mycket mer historia, både steg ett, två och tre samt ett par extra exklusiva kurser.  

Ja, det var väl allt för denna gång. Vi hörs.

Förresten! Hösten är på väg med sina kyliga mornar och vackra löv. Snart så. Älskar höst.